ביוטי מסביב לעולם: פריז



שלום לכם, אוהבי הרומנטיקה והיופי.
היום אני רוצה לספר לכם על הטיול שלי לא מכבר עם בעלי האהוב לעיר האורות, פריז.
מי היה מאמין, שבטיוליי סביב העולם פסחתי על פריז? אני רק מכה על חטא שלא ביקרתי בה קודם.


אתחיל ואומר, שפריז קסומה. היינו בדצמבר, והיה לי החשש שנקפא שם, אך החוייה היתה נהדרת ומזג האויר היה נוח ונפלא. גם האנשים, אולי תתפלאו לשמוע, היו מקסימים ומסבירי פנים.

אם לאמר את האמת, כנראה שהעיתוי לבקר בפריז בחורף התברר כהימור מוצלח - העיר לא היתה עמוסה לעייפה בתיירים עצבניים, לא היו תורים משתרכים שאכלו לנו את רוב שעות הטיול, המוזיאונים לא התפקעו מהמון סקרן - וכך זכינו לנצל את הזמן טוב יותר.
כמובן שאיו ספק שלבקר את פריז בקיץ היא חוויה מעלפת, כשאפשר גם להתמוגג מהגנים היפים והשמש המלטפת, אבל עבורי זה יהיה תירוץ מושלם לחזור.

בטרם הביקור מיטב חבריי ומכריי הבטיחו לי שאתאהב בפריז. עיר מדהימה, נפלאה, רומנטית. הם צדקו. פריז כל כך יפה, הוייב שלה כל כך נינוח, היופי והאלגנטיות נמצאים בכל מקום ומאירים את הרחובות בשיק ובאיפוק מעודן.

כל מי שעשה את הטעות ועדיין לא ביקר בפריז - אל תהססו. הטיול השאיר לנו טעם של עוד, זכרונות נעימים והרבה חוויות.

אשמח לחלוק עמכם את הזכרונות שלי מהטיול שהשאיר טעם של עוד.
כדאי לזכור שפריז יקרה. האוכל יקר. השופינג יקר. כדאי לתכנן את התקציב מראש ולדעת לקראת מה הולכים. אין בפריז חנויות דיסקאונט מטורפות, הסיילים בפיקוח הממשל ונערכים רק פעמיים בשנה במועדים שמפורסמים מראש. אין כמעט מציאות ואין הנחות מפליגות.

כל זה כמובן לא מנע ממני לעשות בעיר שופינג ביוטי משובח!

כשביקרתי בפריז, עוד לא ידעתי שאממש את רצוני הכמוס לפתוח בלוג ולכן הצילומים שלי ברובם לא היו קשורים לקניות איפור בהכרח, אלא לצילומי נוף, אווירה והתיעוד של הקסם שמסתתר בכל פינה סתמית כביכול של פריז.

מכיוון שאני בחורה פרקטית עשיתי שיעורי בית בטרם נסענו. ידעתי היכן נמצא כל מותג, חפרתי ברשת כדי למצוא חנויות שוות, סידרתי את הזמן כך שהוא ינוצל בצורה המיטבית בין אוצרות התרבות, הביקורים באטרקציות וכן, שופינג.





פריז באיזור חג המולד (ה-Noel) מקושטת בכל פינה בחגיגיות. כל החנויות מבשרות על החג הקרב ובא, אך לא מציעות מבצעים אטרקטיביים כלל! בפריז ישנן רק שתי תקופות של סיילים במהלך השנה, שנקבעות על ידי הממשל. בשאר הזמן - אין מבצעים. מה שכן, החנויות פתוחות גם בימי א' בחודש הקודם לחג המולד, וכך זכיתי לעוד יום של שופינג.

אז מה כדאי לקנות בפריז?

אולי קודם אקדים ואספר מה לא כדאי.

הבשמים - נפעמתי מהמחירים האסטרונומיים של הבשמים בפריז. בירת הבשמים יקרה להחריד, במאות אחוזים לעומת הארץ. אם שמרתם את קניות הבשמים לפריז, בהנחה שבמדינה שמייצרים את מיטב הבשמים היוקרתיים תמצאו אותם בדיל טוב - חבל. גם בחנויות וגם בדיוטי פרי המחיר יקר יקר יקר! (בושם שבארץ מתומחר סביב ה-250 ש"ח יעלה באיזור 80 יורו בפריז).

רשתות איפור

נתחיל כמובן בענקית האיפור Sephora, שכבשה את העיר בסערה.
יש Sephora בהמון איזורים בפריז, כשהסניף הגדול ביותר נמצא כמובן בשדרות שאנז אליזה היוקרתיות.

המלצה חמה - אל תכנסו לסניף הזה אם אתם לא חייבים. דחוק, עמוס, קלסטרופובי, תורי ענק - אין שום סיבה לעבור את החוויה הזו כמו שאני למדתי על בשרי.

הסניף המומלץ ביותר לדעתי הוא הסניף ב-Rue De Rivoli, רחוב הקניות הענק שנמצא במרכז העיר ליד מוזאון ה-Luvre.

שם הסניף הוא גדול, יש מבחר ענק של מותגים, השירות נעים והתורים קצרים.




Sephora, פריז

Sephora, Rue De Rivoli

בשמים ב-Sephora פריז. תחסכו לעצמכם, ליטרלי

סטנד Dior, Sephora בשאנז אליזה

מה ניתן לקנות ב-Sephora בפריז? איפור וטיפוח של רשת הבית, Sephora במחירים ממש טובים. בנוסף אפשר למצוא גם את Bare Escentuals, Make Up Forever, Nars, Too Faced, Urban Decay, Dior, Chanel, YSL, Benefit, Guerlain, Givenchy, Giorgio Armani, Lancome, Estee Lauder  ועוד!

המחירים? לא זולים כמו ארה"ב, וגם לא זולים כמו באתרים הבריטיים. למעשה, לא רכשתי כמעט כלום מ-Sephora כי יכולתי לקנות הכל יותר זול אונליין. מה שכן, הסווטצ'תי את עצמי לדעת ובניתי לי ווישליסט שאם ימומש אשאר ללא ספק מרוקנת מממון אבל עשירה בנפש.

מה כן לקנות? רכשתי כמה פריטים מוצלחים של Sephora, כגון קונסילר בסטיק, פילינג רחצה וקרמי רחצה לרוב!

סטנד YSL ב-Sephora בשאנז אליזה

ניתן למצוא סניפים יפים של Sephora גם ברובע הלטיני, ב-St. Germain והרבה סניפים קטנים בכל שכונה כמעט. לא בכל הסניפים יהיו את כל המותגים, אז קחו בחשבון להכנס לסניף מרכזי כדי להנות מכל האפשרויות.


Marionnaud

רשת פארם מקומית, שמציעה מותגי פרימיום לצד מותגי דראגסטור. ניתן למצוא מותגים כמו Lancome, Estee Lauder, Dior, Clarins, Guerlain, Shiseido, Sisley כמו גם L'oreal, Bourjois ו-Gosh בתמחור הזוי לגמרי! אם חשבתי שאקנה סטוקים של Bourjois - טעיתי ובגדול. באתרים הבריטיים כמו echemist ו-אסוס ניתן לקנות בחצי מחיר מהמחירים בפריז.


Monoprix

ב-Monoprix אפשר למצוא מגוון ענק של סחורה - בגדים, טואלטיקה, איפור, אוכל! כלבו ענקי ומלא בכל טוב.

גיליתי שם סטנד ענקי של Essie, אבל במחיר של 12 יורו לבקבוק לא מצאתי הצדקה לקנות :(


Monoprix





כמעט התפתיתי לקנות שמפניה באריזה בצורת ה-Matryoshka, אבל התאפקתי ועכשיו אני קצת מתחרטת :)

אלכוהול חינני ב-Monoprix

כאמור אפשר להיות שעות ב- Monoprix, אבל אל תחשבו שתמצאו שם מציאות. הם מחזיקים המון חברות Drugstore כמו מייבילין, לוריאל, Bourjois, ניוואה ועוד - אבל לא במחירים אטרקטיביים.


דוכן פירות טריים ב- Monoprix

אם כבר נכנסתם - קנו אוכל! שוקולדים מיוחדים, ממתקים, חטיפים, סנדוויצ'ים, פירות - יש מגוון מעורר השתאות, אני קצת הלכתי לאיבוד במבחר האוכל המטורף.

ועוד טיפ חשוב - ב-Monoprix קניתי פדים מעולים להסרת איפור! ניסיתי במקרה כי שלי נגמרו, חזרתי וקניתי סטוק שיספיק לי לכמה חודשים. מעולים, רכים וכיפיים! עולים רק 1 יורו לחבילה.

פדים מעולים להסרת איפור, Monoprix



Yves Rocher

ל'אוקסיטן לעניים, כביכול. בפועל - רשת מדהימה, מוצרים מצויינים, מחירים מאוד נוחים. עשיתי קניונת קטנה אבל ללא ספק הייתי צריכה להעמיס. את  איב רושה - Yves Rocher ניתן למצוא בהמון מקומות בפריז, אבל אני אהבתי מאוד את הסניף ב- Rue De Rivoli.

רציתי להעמיס את כל החנות, אבל המבטים המתחננים של בעלי הכריעו את הכף, לקחתי רק מעט פריטים מקולקציית חג המולד שכללה מוצרים לגוף בריח שוקולד משכר. בפעם הבאה אסמוך על האינטואיציות שלי ואעמיס את כל החנות בכל מקרה.





L'Occitane

פריז מלאה בחנויות L'occitane והמחירים אטרקטיביים מאוד. התחדשתי במספר קרמים וג'לים לרחצה באריזות נסיעה, במחיר 5 יורו בלבד! תענוג.


 KIKO

בשביל למצוא את קיקו הייתי צריכה להתאמץ. החנות שהיתה הכי נוחה לי מבחינת הגעה נמצאת ב- Forum De Halles, שהוא מן קניון תת קרקעי מאחורי Rue De Rivoli. החנות היתה עמוסה בכל טוב ובהחלט ביצעתי בה קניה נחמדה מאוד.

בקניון גם קניתי לי נעלי ALDO חדשות, וחנות ה-L'occitane בו היתה נהדרת! המקום קצת קלסטרופובי, ובערב מסתובבים בו טיפוסים מפוקפקים - אבל בעיני הוא לגמרי היה שווה ביקור וניתן לערוך בו שופינג מאוד מוצלח.

קניות מ-Forum De Halles - קיקו ול'אוקסיטן


טיפוח ודרמו קוסמטיקה צרפתית

מה שבאמת כדאי לקנות בפריז זה קוסמטיקה וטיפוח של החברות הצרפתיות - Vichy, Bioderma, Nuxe, Caudalie ודומיהן. בפריז יש בכל פינה בית מרקחת ושם ניתן לרכוש את המוצרים במחירים משתנים. בכל המקומות יהיה משתלם לקנות את המוצרים הללו, אבל אני עשיתי שיעורי בית וידעתי שיש מקום אחד ששם המחירים באמת מחירי רצפה ואשתף אתכן:

City Pharma - נמצאת ברובע ה-5, ליד Bvd Saint Germain ברחוב נסתר מעט אבל מאוד מרכזי אחרי שמגלים אותו - 26 Rue du Four. זהו גן עדן לאוהבי הטיפוח הצרפתי, אבל המקום סואן ברמות אחרות, דחוק, עמוס וצפוף. נכנסתי חדורת מוטיבציה ואסרטיביות, לקחתי סל ושאטתי במעברים הצרים כשאני מעמיסה מהמדפים ללא הכרה וצועקת לבעלי דברי חסר פשר אודות המחירים הנמוכים והמבחר. בעלי נדחק איתי בחוסר אונים טוטאלי בין המדפים,כשהצרפתיות הממולחות רומסות אותי ואותו.
City Pharma הוא המקום שהפריזאיות עורכות בו את הקניות, וכן דוגמניות על ומאפרות. גם אם קארה דלאווין ובר רפאלי היו עומדות לידי שם סביר להניח שלא הייתי שמה לב כלל, שכן כולן מאוד ממוקדות בשופינג ולא רואות מימינן ומשמאלן.
אם תשאלו את בעלי הוא היה בכיף משלם את ה-30 יורו שחסכתי שם ולא נדחק לשם לעולם, ויש סיכוי שצילקתי אותו, אבל אני חובבת מציאות ומוכנה לשלם את המחיר (ואפילו נהניתי מהחוויה).
למה שווה להגיע לשם? 2 ביודרמה ענקיים של 500 מל כל אחד ב-16 יורו (כן כן!! 80 ש"ח לליטר ביודרמה), Caudelie במחירי רצפה, 2 דאודורנטים של וישי ב-8 יורו ועוד ועוד. הייתי מסחוררת מהחוויה ומהמבחר!

כמובן שלא צילמתי כלום כי הייתי עסוקה בהשרדות ובמשימה, וכי לא היה לי בלוג אז, אבל הנה מישהי שכתבה וצילמה ושרדה כדי לספר.



קניון Le Quatre Temps - בתחנת La Defense

קניון מודרני ומעולה, בו ניתן למצוא את כל הרשתות ואת כל המותגים (מלבד קיקו). בקניון יש חנויות בגדים, איפור, טיפוח, מסעדות ומה לא - אז אם חשקה נפשכן בבילוי בקניון, הוא מאוד מומלץ!

הקניון נמצא במרחק 20 דקות נסיעה במטרו ממרכז העיר. יש בו את אותן החנויות שיש ב-Rue De Rivoli, אז קחו בחשבון :)


בית Guerlain

בית Guerlain, שאנז אליזה


כל חובבת אסתטיקה וקוסמטיקה חייבת לעצמה ביקור בבית גרלן החדש בשאנז אליזה.
המקום פשוט מרהיב ועוצר נשימה, מעוצב בסטייל ומשדר יוקרתיות. נכנסתי לבוטיק השיקי, מיד ניגשו אליי מספר עובדים לבושים בטוב טעם וכשאמרתי שאני מתעניינת באיפור עלו איתי לקומה השניה היפהפיה. אז יכולתי להתרשם מכל הסטנדים והטסטרים, ואפילו הייתי הראשונה שחנכה סטנד טסטרים של Shine Automatique. החוויה פשוט נהדרת! המחירים יקרים יותר מבשאר המקומות, אבל הייתי חייבת להתחדש בשפתון. פינקו אותי בהמון המון דוגמיות, בלי שביקשתי כמובן, הרגשתי קצת כמו נסיכה אריסטוקרטית בארץ חלומותיה ויכולתי להשאר שם שעות על גבי שעות. אפילו בעלי התרשם ועודד אותי לקנות עוד, ואני הייתי זו שהייתי צריכה להבהיר שהמחירים פשוט לא משתלמים.

לא יכולתי לצלם בתוך המבנה, לצערי, אבל הוא מרהיב ותסמכו עליי כשאני אומרת לכן שכל אישה חייבת לעצמה ביקור בבית גרלן!

המקום ממוקם בדיוק ליד Sephora בשאנז אליזה, אך שונה ממנו בתכלית במהות ובשירות.

גוגל מפות הקלו עלינו במקצת וכאן תוכלו לראות את הסיור המקוון. מדהים לא?

Duty Free

הדיוטי פרי בפריז מאוד מומלץ לחובבות האיפור. שם באמת ניתן למצוא מוצרים בהנחות משמעותיות יותר מהחנויות בעיר עצמה, אם אתן מסוגלות לדחות סיפוקים, תשמרו את הקניה לסוף. סומק הקרמי המעולה של שאנל נקנה ב-22 יורו בלבד!


שיק צרפתי

קצת על פריז עצמה, ברשותכם.

בניגוד למה שאומרים, הצרפתים מאוד נחמדים. אם אתם נחמדים אליהם, פונים בחיוך ובנימוס, הם תמיד יהיו סבלניים ומסבירי פנים.
הצרפתים אוהבים ללבוש שחור. הפריזאים בכל אופן. לכן, בכל החנויות בפריז, יש סטנדים שלמים של גרדרובות בשחור. זה ממש מדהים כמה וריאציות ניתן להרכיב באמצעות הצבע האלמותי הזה, והן לעולם לא ישעממו.

כיף להסתכל על הפריזאים, ובמיוחד על בנות פריז. הן מטופפות להן בקלילות ברחובות, יושבות בשקט ובחן במטרו ובדרך כלל לא מאופרות בכבדות למעט שפתון אדום קלאסי.

כיף להתהלך ברחובות, פשוט ללכת בסמטאות ללא תכנון, לספוג את האווירה ולהנות.

אני מאוד אוהבת מוזיאונים, תמיד אהבתי. אני אוהבת את המבנים המרשימים, היצירות, היכולת להבלע לבניין עמוס באמנות טובה לכמה שעות ולפתוח את מחוזות הדמיון. למזלי, פריז היא גן עדן לאוהבי מוזיאונים. יש בה עשרות מוזיאונים וכמובן שלא יכולתי לצלוח את כולם בפרק הזמן הקצר של שבוע שהייתי בפריז.

 ההמלצה האישית שלי - Musee D'orsay היה המהנה ביותר עבורי, והאמנות האימפרסיוניסטית דיברה אליי במיוחד. כמובן שגם ה-Luvre מרשים ביותר, אבל לא ניתן לצלוח אותו בפעם אחת ולדעתי גם לא בשבוע.

מוזאון הלובר בלילה


נסיים בדבר השני האהוב עליי בעולם מיד אחרי איפור - אוכל!

האוכל בפריז נפלא, ובמיוחד הקינוחים. קשה להעביר על רגל אחת את הטעמים והיופי, אבל אם יצא לכם - מפצירה בכם להכנס לבית Laduree בשאנז אליזה ולהתפנק בעוגות מעלפות.

היינו שם פעמיים, פעם אחת הזמנו אקלרים (האקלרים של חיי) ובפעם השניה עצרנו לתה ועוגה. מאוד לא זול, אבל שווה כל שקל בעיניי!

Laduree

Laduree

האקלרים הטעימים ביותר שאכלתי - פיסטוק ושוקולד מריר - Laduree

דוכן העוגות ב-Laduree שאנז אליזה. להתעלף

פיצות נפלאות בפריז

 יכולתי לכתוב על פריז במשך שעות רבות, אבל צריך להשאיר טעם לעוד.
להתראות פריז אהובתי, בתקווה שנפגש בקרוב!











13 comments

  1. Anonymous10/3/14 15:04

    פוסט כייפי שעושה חשק...

    ReplyDelete
  2. זה נראה כל כך כיף, יפה וטעים! אין ספק שזה הולך להיות היעד הבא :)

    ReplyDelete
  3. אחלה פוסט והמלצות מצויינות! זה כבר הפוסט השני שאני קוראת על פריז היום, עושה חשק...

    ReplyDelete
    Replies
    1. הייתי חוזרת לשם מחר! תודה רבה קורין :)

      Delete
  4. פוסט מקסים!
    גם אני בפריז השנה, קצת לפנייך (בתחילת אוקטובר). חוויות אינסוף, עושה רק חשק לחזור לשם שוב ושוב! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ללא ספק עיר חלומית שמחייבת ביקור חוזר!

      Delete
  5. איזה פוסט מעלף, אני לגמרי חוזרת לכאן לפני שאסע לפריז!
    וגמרת אותי סופית עם התמונות של האוכל....

    ReplyDelete
  6. את זוכרת אולי איפה נימצא הסניף של Monoprix שביכרת בו?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ליד תחנת בסטיליה... אם זה עוזר :)

      Delete
  7. איפה אבל הדארגסטור שם הפריז באיזה רחוב?, והכתבה מאוד מאוד מעניינת קראתי את כולה!

    ReplyDelete

מחכה לשמוע מה חשבת!
אני מאוד אוהבת ומוקירה את התגובות שלכם וקוראת את כולן!