מנקה המברשות של ריל טכניקס ואיך אני מנקה את המברשות שלי? // Real Techniques Brush Cleanser Review and Brush Cleaning Routine




אחת השאלות שיוצא אני נשאלת לא מעט, היא איך אני חופפת את מברשות האיפור שלי ומה הדרך המומלצת בעיניי לניקוי מברשות איפור.
אם תשאלו כל מכורה כיצד היא שומרת על שגרת נקיון של המברשות שלה, תקבלו לא מעט תשובות: אחת חופפת בשמפו רגיל לשיער, השניה בסבון כלים, השלישית בתכשיר ייעודי כמו מנקה מברשות של מאק, ועוד ועוד.

אני קודם כל רוצה להבהיר שאין דרך אחת "נכונה" לנקיון של מברשות איפור, וכל אחת יכולה לאמץ לעצמה את השיטה שמתאימה לה. הדבר היחיד שאני כן רוצה להדגיש - בנות, חפפו את המברשות שלכן! מברשות האיפור באות במגע ישיר עם עור פנינו הענוג, ואני לא צריכה להסביר לכן כמה חשוב לשמור על היגיינה של הכלים שנוגעים במשאב היקר הזה, שאנחנו עובדות כל כך קשה כדי לטפח ולשמור נקי.

מברשות מלוכלכות הן כר פורה לבקטריות וכולירות מכל מני סוגים, וכמו שלא הייתן חושבות לאכול בסכו"ם מלוכלך, אנא מכן - אל תתאפרו במברשות שכבר לא ניתן לזהות את צבע השיערות המקורי שלהן.

ייתכן ואני ג'רמופובית בצורה בלתי סבירה, אבל אני לא יכולה לסבול מברשות מטונפות. זה למשל הדבר הראשון שבדקתי כשחיפשתי מאפרת לחתונה. אני לא רוצה לספר לכן באילו מצבים מצאתי פינות איפור של מאפרות מקצועיות, לדבריהן, אבל לפחות שתיים גרמו לי לקחת את הרגליים שלי וללכת משם כל עוד נפשי בי, עוד לפני שאפילו בדקתי את העבודות עצמן. מאפרת שלא שומרת על הגיינת המוצרים שנוגעים בפנים של הקליינטיות שלה -  מסכנת אותן באופן אקטיבי ברעות חולות, וזה משהו בלתי נסלח בעיניי.

בקיצור - להתאפר במברשות מלוכלכות זה big no no בשבילי, ואני דואגת לעשות סיבוב חפיפה מדי שבוע, גג שבועיים אם אני אקסטרא עצלנית. (גילוי נאות - אני בהחלט עצלנית ולכן מברשות שאני אוהבת במיוחד, כמו האקספרט של ריל טכניקס יש לי פשוט בכפולות, וכך אני יכולה לדלג על חפיפה ולשלוף מברשת נקיה מהסטנד).

לא ברור איך קרה שבחורה מבולגנת כמוני מקפידה באופן חד משמעי על נקיון המברשות שלה, אבל בואו לא נתעסק בספקולציות אל טבעיות, אלא נצלול היישר לנושא של הפוסט.


 אפשר לומר די בבטחה שאני מאוהבת במותג Real Techniques (ריל טכניקס) של האחיות פיקסיוו. המברשות שהוציאה האחות הבכורה סאם לפני מספר שנים גרמו למהפכה של ממש בשוק מברשות האיפור. סאם הוכיחה שאפשר להציע לצרכניות האיפור מברשות סינטטיות באיכות גבוהה ובמחיר הוגן לכל כיס (ועל הדרך העשירה את חשבון הבנק שלה באי אילו מרשרשים, בטוחני - מפרגנת!).
בהמשך הליין גדל והתפתח, האחות ניק הצטרפה לעסק המשפחתי ויחדיו הן מינפו את המותג להצלחה מסחררת - כאשר עוד כלים שימושיים מצטרפים לחגיגה (כדוגמת ספוגית הפנים המוצלחת).

לכן היה זה רק עניין של זמן עד שריל טכניקס ישיקו מוצר ייעודי לניקוי מברשות, וכך נולך ג'ל הניקוי העמוק למברשות - מוצר שהיה בביקוש גבוה מצד הצרכנים. השקת תכשיר לניקוי המברשות הוא צעד הגיוני עסקית עבור המותג, וקיוותי שישמור על רף האיכות הגבוה שהציבו אחיותיו הגדולות - המברשות.
אתן יכולות לדמיין שמיד כשהפציע באייהרב חטפתי בקבוקון  ואצתי לאמבטיה לנסות הכצעקתה.

למודת הצלחות אך גם מעט אכזבות ממוצרי ריל טכניקס, ניגשתי למלאכת החפיפה בציפיות גבוהות.
האם ג'ל הניקוי החדש הוא אכן המענה האולטימטיבי לנקיון המברשות? תגלו מיד.


כאמור, הנסיון שלי עם המברשות של ריל טכניקס מסתכם כחיובי מאוד.
חלק מהמברשות הפכו לחלק אינטגרלי משגרת האיפור שלי, חלק קטן אכזב - אבל בגדול, בייחוד כאשר מסתכלים בפרמטרים של תמורה לכסף, מדובר בעסקה משתלמת לכל הדעות. המברשות מצויינות ואמינות, ואין לי אלא להמליץ עליהן בפה מלא. (פוסטים לרוב בנושא תוכלו למצוא ברחבי הבלוג ולקרוא בהרחבה על המברשות ואופן השימוש בהן).

ג'ל הניקוי של ריל טכניקס מבטיח פעולת נקיון עמוקה למברשות, כך שישארו בתום השימוש נקיות וצחורות וחפות משאריות לכלוך ואיפור.
הג'ל מגיע בבקבוק לבן צר, עשוי פלסטיק איכותי ונאה למראה. תמורת 9$ (כ-36 ש"ח) מקבלים 150 מ"ל חומר  - לשם השוואה, מנקה מברשות של מאק מגיע באריזה של 235 מ"ל והוא עולה 63 ש"ח.

המברשות של ריל טכניקס עשויות סיבים סינטטיים, אבל ברשותי גם מברשות משיער טבעי, ואת כולם תכננתי להעביר סשן שטיפה עצבני באדיבות הג'ל החדש (שלא מצויין עליו אם הוא מיועד אקסלוסיבית למברשות סינטטיות, אך מכיוון שהוא אינו מכיל אלכוהול נתתי לו צ'אנס).




האמצעים:
כפפת הניקוי שלי. אתם בטח שואלים, וואו, מאין לך הכפפה האופנתית הזו בצבע הכחלכל המרגיע? הכפפה מגיעה מאיפה שבאים לא מעט דברים טובים - מקס סטוק. אי שם, לפני שנתיים או שלוש אולי, שוטטתי לי כהרגלי בין מדפי הפיצ'פקעס וכפפת התנור הסיליקונית הזו צדה את עיני.
הימים היו ימי תהילת כפפת הניקוי של סיגמא, אך בהיותי צרכנית נבונה שמעדיפה לקנות הרבה ולהוציא מעט, לא רציתי לבזבז עשרות דולרים על כפפת סיליקון.

אחרי דין ודברים עם עצמי החלטתי שסימוני הלבבות הבולטים יהיו מצויינים לצורך ניקוי מברשות והסכמתי להפרד מעשרה שקלים (עבור הכפפה, ועוד 100 ש"ח על שטויות אחרות ממקס סטוק. מכירות מישהי שהשאירה מתישהו 10 ש"ח בלבד בחנויות האלה?)

הכפפה הזו עברה איתי מאות חפיפות ונותרה רעננה כביומה הראשון, מתייצבת למשימותיה במסירות וכבוד למקצוע. ללא לוגו או ייחוס מרשים, היא פשוט עושה עבודה מצויינת, ולכן אם אתן נתקלות בה ברשת דמויית מקס סטוק - אל תהססו, היא שווה את תמורתה (ואפשר למצוא גם באיביי). כפפה, את חברה.




התחלנו במבחן החפיפה.

לפי ההוראות, הנחתי מעט מהג'ל השקוף במרכז הכפפה. הג'ל במרקם סמיך וצמיגי ויש לו ריח נעים.



הוספתי מעט מים והתחלתי בחפיפת מברשת העיניים הסינטטית של ריל טכניקס, אחת האהובות עליי לצלליות קרם. צלליות קרם אוהבות להתקבע על הסיבים של המברשת.



ואכן, המברשת מיד התנקתה וחזרה להיות צחורה ונקיה. נסיון ראשון מוצלח.




חדורת תקווה ומוטיבציה חיובית ניגשתי לנקות את מברשות הפנים של ריל טכניקס. מברשת האקספרט שלי משמשת אותי למייקאפ ומברשת הסטיפלינג לסומק קרמי. שתיהן היו במצב מלוכלך היטב ודרשו ניקוי עמוק.
אחרי כמה וכמה סיבובי חפיפה, מברשת האקספרט לא התנקתה לשביעות רצוני. מברשת הסטיפלינג התנקתה, אבל זה לקח לי לפחות 3 סיבובי חפיפה.
מאכזב.



מכיוון שלא הייתי מרוצה לחלוטין מביצועי מנקה המברשות של ריל טכניקס, חזרתי לחברי הטוב - סבון הניקוי המוצק - סינטבון.
כן, כן. אם תשאלו אותי במה אני משתמשת לניקוי מברשות - סינטבון! תמורת שישה שקלים מקבלים גוש של חומר לניקוי כללי, ללא ריח או מניירות. אני זוכרת שסבא שלי היה מכבס באמצעותו ומסיר כתמים מבדים שונים, ומי היה מנחש ששנים אחר כך הסבון הצנוע ישמש אותי נאמנה לניקוי מברשות איפור.

לאחר אי אילו שימושים הסבון לא נראה מעורר תיאבון, ולכן סליחתכן על הצורה שבה אני מצלמת אותו, אבל אנחנו בגלוסברי לא מייפים את המציאות. ככה נראה מוצר שבא לעבוד ולא להיות פרימדונה.



הרטבתי מעט את הסבון והעברתי את המברשת עליו.
כמובן שהסינטבון הסיר חיש מהר את כל שאריות המייקאפ מהמברשת:





את שאר החפיפה העברתי בשיטה הישנה והטובה שלי - סינטבוון וכפפת המקס סטוק. הכי פריפריה, אבל זה עובד.





המברשות נותרו צחורות ומוכנות לייבוש:




הפעם הנחתי אותן לייבוש אופקי על מגבת, אבל אני משתמשת גם במתקן הייבוש ההפוך מאיביי מדי פעם.




לסיכום - מנקה המברשות של ריל טכניקס חביב, ויתאים לעבודות ניקוי לא רציניות - כמו ניקוי מברשות עיניים או סומק. הוא לא התגלה כהצלחה בניקוי שאריות מייקאפ ממברשות פנים, ושם דווקא אני הכי מקפידה, כי מי רוצה ג'יפה במברשת המייקאפ שלה? לא אני!

השיטה שלי - שכאמור, עובדת עבורי אבל אולי אתן לא תתחברו ותעדיפו אלטרנטיבה אחרת - היא שימוש בסבון מוצק לניקוי כללי יחד עם כפפת סיליקון בעלת זיזים בולטים שמקצרת מאוד את פעולת החפיפה, ובייחוד עוזרת בסחיטת שאריות מים מתוך סיבי המברשת לייבוש מהיר יותר. זו השיטה המועדפת עליי בשנתיים האחרונות, לפניה חפפתי בשמפו לשיער יבש.

תוכלו להשתמש בשמפו, מנקה מברשות של מאק, פיירי או נוזל כלים אחר, כישוף אינידיאני או כל שיטה שעובדת עבורכן - העיקר שתקפידו לשטוף את המברשות שלכן. עור הפנים שלכן יאמר לכן תודה!

* בקניה ראשונה מאייהרב מקבלים 5$ הנחה, הלינקים בפוסט כוללים כבר את הקוד המקנה את ההטבה

 ואיך אתן מנקות את המברשות שלכן? ספרו לי!

אל תשכחו לעשות לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג ולעקוב אחרי גלוסברי גם באינסטגרם :)


11 comments

  1. בדיוק קיבלתי את הג'ל ניקוי הזה ואני מתכננת להשתמש בו הסופ"ש...
    אני בדרך כלל מנקה את המברשות שלי עם סבון כלים נוזל, מה שיש בבית :)

    ReplyDelete
  2. איזה פוסט נקי :-) מאוד אוהבת את הכנות שלך, הצילומים המצוינים והכתיבה הקולחת. אני משתמשת בסבון הפלא של יעקובי (סבון אסטוניש) הוא מעולה לניקוי מברשות ובכלל לכביסה וכתמים עקשניים והמחיר שלו מצחיק, בקיצור משתלם.

    ReplyDelete
  3. הרסת אותי עם המנטליות הסובייטית! ״בא לעבוד, לא להיות פרידונה״. אין ספק שהכפפה נוטפת שיק, וזה רק עניין של זמן עד שתוכתר כטרנד הלוהט לחורף 15/16. תודה על הסקירה!

    ReplyDelete
  4. אני מוצאת שסבונים מוצקים פשוטים באמת עושים את העבודה הכי טוב. וכל הגימיקים של הכפפות אולי חביבים, אבל לא שבו אותי.

    ReplyDelete
  5. הייתי בטוחה שאני מיושנת בשימוש שלי בסינטבון לניקוי המברשות(: כמו שאמרת, הוא עושה את עבודתו נאמנה, גם את הספוגיות שלי אני מנקה איתו. חייבת להודות לך על השיתוף לכפפה ממקס סטוק, בהחלט אקפוץ לשם במיוחד בשבילה! כבר זמן מה חשקתי בכפפה של סיגמה אבל.. המחיר שלה3/>

    ReplyDelete
  6. טוב חסכת לי! הולכת על הסינטבון

    ReplyDelete
  7. גדול, הכי הולכת לנסות את הסינטבון

    ReplyDelete
  8. הפעם אני וארנק מודים לך על החסכון:)

    ReplyDelete
  9. רעיון מצויין! הזמנתי עכשיו מאיביי :)

    ReplyDelete
  10. "ככה זה בפריפריה!" חחח, אם משהו לא מוצלח, אין טעם להשקיע את הכסף - ואם הסינטבון עובד, למה לרעות בשדות זרים?
    If it ain't broke...!
    3>

    ReplyDelete
  11. שמתי עין על הכפפה הזו!!! מקווה שיהיה שם משהו דומה בפעם הבאה שאני אקפוץ למקס סטוק!!

    ReplyDelete

מחכה לשמוע מה חשבת!
אני מאוד אוהבת ומוקירה את התגובות שלכם וקוראת את כולן!