ניחוחות חג (מתובלים בקצת היסטוריה) - Favorite Smells


שלום לכולן, חג שמח!


עונת החגים המתקרבת היא הזדמנות נפלאה להתחדש בבשמים חדשים, ובישום זה תחום שאהוב עליי מאוד, ומכיל אלמנטים תרבותיים, אנתרופולוגיים ואמנותיים.

משחר ההסטוריה ניסה האדם לשחזר את הניחוחות שהקיפו אותו. ריח הוא חוש דומיננטי, שיוצר זכרונות השזורים כחוט השני בחיינו, ואנחנו קושרים באופן מודע ובלתי מודע אירועים, העדפות וטראומות בריחות בהם אנו נתקלים במהלך החיים. 

מוזמנות להכיר מעט היסטוריה ואת תהליך רקיחת הבושם, וכמובן גולת הכותרת - המלצות לבשמים חדשים וחגיגיים כמו גם המלצות לבשמים אהובים משידת הבישום האישית שלי.






המקום המדוייק בו נולד הבושם הראשון לא ידוע לחלוטין, אך התיעודים הראשונים לשימוש בבושם הגיעו ממצריים העתיקה, אז נהגו להדליק קטורת בטקסי קבירת המומיות ובושם נחשב לזיעת האלים. ואכן, השימוש הראשון בבשמים נועד כדי לרצות את האלים אך לא עבר זמן רב עד שבני האדם החלו להשמיש אותם על עצמם. בסין הפיקו המשרתות תמציות מעשבים ריחניים לסגולות של פוריות, במצרים לבשו הפרעונים פיאות מבושמות בחבצלות. קליאופטרה נודעה בעננת הבושם שעטפה אותה ואלכסנדר הגדול נודע כמי שמפיח ניחוחות מאסק טבעיים (המושק נחשב כאפרודיזיאק ומעורר משיכה מינית. בעבר הפיקו אותו מאשכי איילים, לא עלינו, אך כיום הוא מופק באופן סינתטי ועדיין מאוד פופולרי בשימוש בתעשיית הבישום המודרנית).

התרבויות העתיקות זבחו בבני אדם, אחר כך בחיה ולבסוף בתמציות יקרות. אפילו לפני שהאדם החל לקשט עצמו ואת סביבתו, האנשים משכו אחד את השני ואת האלים באמצעות ריחות. בתחילה, הם השתמשו בפרחים פשוטים, עשבים ושרף, אך עד מהרה גילו ששרף ומשחות הפיצו ריחות חזקים יותר על ידי חימום. 

המצרים הקדמונים השתמשו בשרף מבושם כמנחות לאלים, והשם Perfume - משמעותו בלטינית - Per Fumum - דרך עשן. חומרי הגלם היו כה נדירים ויקרים שרק מלכים ואלים התהדרו בהם. על מנת לבקש את רחמי האל, היה האדם מקריב את הדבר היקר לו מכל, הרבה פעמים תמציות בשמים נדירות. הם גם שיכו את ריחות הבושם לסגולות של חיי נצח - הפרעונים כוסו בתחבושות ספוגות בתמציות בושם ארומטיות כגון אורן, תבלינים ותמציות עצים.
.
הראשונות לעשות שימוש נרחב בבישום היו ארצות ערב - ובושם הפך לכלי למסחר כמו גם מרכיב תרבותי ודתי חשוב. קירות מסגדים ומקומות קודש הוספגו בבושם, לוחמים נשאו עמם בקבוקי בושם זעירים. משם הבושם התפתח גם לארצות המזרח הרחוק, ששייכו לו סגולות רפאויות ורוחניות רבות ופיתחו את תהליך רקיחת הבושם לידי אמנות.
בתרבות הפרסית נעשה שימוש רב בתמציות ריח בפיתוח תרופות - למשל תמצית הנרקיס נועדה לריפוי מלנכוליה, ותמציות בזילקום וקינמון נועדו לריפוי פצעים.
תמציות הבושם שיובאו לאירופה מהמזרח התיכון הפכו ליקרות יותר מזהב. המצרים היו הראשונים להכניס את הבושם לשגרת הטיפוח שלהם, כאשר השיא היה בעידן קליאופטרה, שהיתה ידועה בחיבתה המופרזת לבשמים. בזמן שבני ישראל היו לעבדים במצרים והם למדו את תורת רקיחת הבושם מהמקומיים ואז נסעו עם הידע הזה בעולם, ויש תיעודים בתנ"ך לשימוש בתמציות בושם שנמצאות בשימוש גם כיום - כגון יסמין וורד. 
או דה הקולון הראשון נרקח במילאנו במאה ה-17, על ידי סוחר צעיר. או דה קולון נרקח בתחילה מתמציות הדריות כגון לימון, ברגמוט, נרולי.

גרלן, הבשם הצרפתי הנודע, פתח את עסק הבישום שלו בשנת 1828, ומטרתו היתה לשחזר אוירה, וליצור מצבי רוח ורגשות, בייחוד חושניים. השאיפה הזו נתפסה מהפכנית בזמנו. הפילוסופיה של גרלן לגבי תפקיד הבושם היתה פורצת דרך, והוא התווה הדרך לבאים אחריו וייסד את התעשיה אותה אנו מכירים היום.

אמנות יצירת הבושם היא מלאכה מאוד עדינה, אשר משלבת בתוכה את ההעדפות האישיות של הבשם כמו גם לא מעט דמיון. התהליך הוא אבסטרקטי כיוון שעל הבשם לדמיין בעיני רוחו את הריח שייצור בסופו של דבר. 

כדי ליצור בושם יש לשלב מספר ריחות באופן שישתלבו בצורה הרמונית ביניהם.
הבשמים מריחים את חומרי הגלם, משלבים ביניהם, עד ליצירת התוצאה הרצויה. ברוב הבשמים יש בין עשרות למאות חומרי גלם, כך שמלאכת ההרכבה דורשת דיוק וסבלנות לא מעטים.
לא פשוט להפוך לבשם - רוקח בושם. לבשמים לוקח שנים כדי להכיר ולהבחין בין מאות ריחות שונים, ובשם טוב ידע מה תהיה השפעת חומר אחד למשניהו כאשר הם באים במגע.
עליו לדעת איך להעצים או לטשטש ניחוח ואיך לגרום לניחוחות לחיות בבאלאנס יחדיו, ובייחוד עליו לדעת ליצור את פירמידת הניחוחות של כל בושם - התוים השונים המרכיבים אותו, וכן איך לגרום לבושם לא להתנדף כהרף עין. הבשם מסתמך על חוש ריח מחודד ומאומן היטב, הוא רוקח את התערובות המיוחדות אשר יהפכו בבוא היום לבושם. לעתים התהליך לוקח שנים, עד שנוצר הבושם הנכסף.

למרות שהבשם משקיע לעתים שנים רבות מחייו ביצירת הנוסחא לבושם מושלם, חלק מהבשמים המוכרים והאהובים נוצרו בכלל כתאונות. "שאלימר", הבושם הנודע של גרלן נולד כאשר ז'אק גרלן שפך בטעות מעט תמצית וניל לתוך קולון גברים שכבר יצר - Jicky.
יצירת התוים הפרחוניים בבושם היא פעולה מורכבת - נדרשים 100 ק"ג של עלי כותרת ליצירת ליטר בודד של תמצית שמנים. גם השימוש ברכיבים סינתטיים המחליפים את הרכיבים מהחי הפך להיות למקובל בתעשייה. תמצית מאסק אמיתית שומרת על ריחה במשך עשורים והיא מרוכזת ועשירה יותר ממקבילתה המלאכותית, אך השימוש בחומרים סינתטיים מאפשר זמינות רבה לתמציות שנדרש מאמץ רב בעבר כדי להפיקן.



כאמור, הבושם מורכב מפירמידת תוים, אשר לכל רובד יש תפקיד משמעותי בחווית השימוש שלנו בבושם:


התו העליון - נקרא גם תו הפתיחה - לרוב יהיו הניחוחות הקלילים יותר. אלו הניחוחות הראשונים שאנו מריחים ומזהים בבושם, והם גם הראשונים להתאדות ולחשוף את התוים העמוקים יותר. התוים העליונים הם אלה שיגרמו לכם להתאהב בבושם מיד או לא לסבול אותו. תוים עליונים מוצלחים יזמינו אותנו להשאר ולהכיר את התוים הבאים אחריהם. בדרך כלל התוים העליונים יתנדפו לאחר כ-15 דקות.


התו האמצעי - נקרא גם לב הבושם - מורגשים מעט לאחר החלשות התוים העליונים. ניחוחות אלו יחזירו מעמד זמן ממושך יותר, ויצרו את הפלטפורמה להופעת תוי הבסיס. לרוב לב הבושם יהיה מלא, מאוזן ומשלוב בתוים של פירות או פרחים יחד עם תבלינים וניחוחות עיציים מעט. תוים אלו יתנדפו לרוב תוך שעתיים עד ארבע שעות מרגע ההתזה.


תוי הבסיס - אלו התוים הסופיים של הבושם, אשר מתגלים כאשר התוים העליונים מתנדפים כליל. אלו התוים שיחשפו את המימד המלא של הבושם, ותפקידם להיות אלו שיאפשרו את עמידות הבושם על העור ולהעניק למשתמש את החוויה הסופית. לרוב אלו ניחוחות עשירים ועמוקים, שנשארים על העור שעות רבות.


וכעת, לאחר שקצת דסקסנו את תולדות הבושם, בואו נדבר קצת על הבשמים עצמם:



Chloé



הרומן שלי עם קלואה התחיל רק השנה, מי היה מאמין. הכרתי את הבושם כמובן, אבל משום מה לא הגעתי לרכוש אותה עד הביקור האחרון שלי בהונג קונג. הבושם הזה הפך לקלאסיקה מודרנית, ולא בכדי - מדובר בבושם אולטרא נשי, סוחף וסקסי. נכון, לא כולן מתחברות אליו, חלק אומרים שניחוח הפרחים בו דומיננטי מדי, אבל אני מוצאת אותו מאוזן, חושני ונפלא.

תוי הבסיס החזקים והמתובלים יוצרים קונטרסט מסויים לפירותיות והפריחה השולטית בתוים העליונים יותר, ובסך הכל מדובר בבושם נשי ומרהיב ובעל נוכחות.

הבקבוק מעוצב באיפוק ואלגנטיות - בקבוק מרובע, קלאסי, וגם הקופסא בו הוא נתון איקונים, כאשר לוגו המותג מוטבע בגדול ובמינימליזם מסויים - שלא סותר את הרגשת היוקרתיות שהבושם הזה משדר.

תוים עליונים: פריזיה, אדמונית, ליצ'י
תוי אמצע: ורדים (כמובן), שושנת העמקים, מגנוליה
תוי בסיס: ענבר, ארז וירג'ינה
מחיר מומלץ: 353 ש"ח ל-50 מ"ל א.ד.פ, 519 ש"ח ל-100 מ"ל.


chloe eu de perfume edp review סקירה בושם קלואה בלוג איפור וטיפוח ריח גלוסברי glossberry

chloe eu de perfume edp review סקירה בושם קלואה בלוג איפור וטיפוח ריח גלוסברי glossberry

chloe eu de perfume edp review סקירה בושם קלואה בלוג איפור וטיפוח ריח גלוסברי glossberry

chloe eu de perfume edp review סקירה בושם קלואה בלוג איפור וטיפוח ריח גלוסברי glossberry

 

 

  Calvin Klein - Euphoria Gold

 

 

ראש השנה הוא זמן השקה מסורתי של בשמים חדשים שיעטרו את מדפי הפארמים בסתיו חורף הקרובים, וכך הוזמנתי לגלות את ניחוחות הבישום שמביאה לנו חברת שסטוביץ - יבואנים (בין היתר) של מותגי גרלן, איסי מיאקי, קלווין קליין, ברברי, נרסיסו רודריגז ועוד ועוד. ללא ספק החורף הקרוב הולך להיות מתובל כהלכה ואוריינטלי.
לשמחתי, גיליתי גם בשמים בעלי תוים מתוקים ופירותיים שאשמח שיעתרו את שידת הבישום שלי.
סדרת אופוריה של קלווין קליין תמיד היתה אהובה עליי, על גרסאותיה השונות. כבר עם השקתו של הבושם, לפני שנים לא מעטות, התאהבתי בניחוח המסתורי והחושני של הבקבוק הסגלגל, ומדי שנה מתווספת גרסא חדשה למשפחת בושם הפופולרי הזה.

השנה השיקו ב-CK את אופוריה זהב, בושם שכל כולו שיק זהוב וחגיגי. הבקבוק הקלאסי מקושט באלמנטים זהובים, אלגנטי ביותר.

כמו שאתן ודאי יודעות, צבעי הבושם לא נבחרים בהינף יד - הבשמים שואפים להעניק לנו חוויה כלל חושית, כאשר גם האריזה וצבע הנוזל נבחרים בקפידה. הצבע מתכתב תמיד עם הריח של הבושם - ואני מוצאת את עצמי נמשכת לא פעם אל הבשמים הזהובים, שאריזתם וגם צבעם צבע הזהב, צבע שמסמל יוקרה, אלגנטיות וחושניות נשית.

הניחוח: ניחוח מורכב ורב שכבתי, כאשר אותי תפס חיש מיד ריח של דבש מתובל. ריח עשיר מאוד, פרחוני וחם אבל לא מתקתק מדי. ניחוח סוחף ואנרגטי.

תוים עליונים: משמש (כן!), קלמנטינה, תפוז סיני רעננים ופירותיים
תוי אמצע: נרקיס, גרדניה, דבש
תוי בסיס: פצ'ולי לבן, מושק ואלגום.
מחיר השקה: 299 ש"ח ל-100 מ"ל.

אגב, לבושם גם גרסא גברית, המושתתת על תוים עליונים של ג'ינג'ר ולימון, תוים אמצעיים של קינמון, בזילקום ודבש, ובסיסו ענבר ופצ'ולי.


calvin klein ck euphoria gold perfume edp review scent smell בושם קלווין קליין אופוריה זהב  glossberry בלוג איפור וטיפוח גלוסברי

calvin klein ck euphoria gold perfume edp review scent smell בושם קלווין קליין אופוריה זהב  glossberry בלוג איפור וטיפוח גלוסברי

calvin klein ck euphoria gold perfume edp review scent smell בושם קלווין קליין אופוריה זהב  glossberry בלוג איפור וטיפוח גלוסברי

calvin klein ck euphoria gold perfume edp review scent smell בושם קלווין קליין אופוריה זהב  glossberry בלוג איפור וטיפוח גלוסברי


 

  Katy Perry - Royal Revolution 

 

 

וידוי - מעולם לא חשבתי שאוהב בושם של, מה שנקרא, סלבריטי. הקונוטציה שלי לבשמים שיוצאים תחת מותג של זמר או שחקן היא תמיד בושם ילדותי, לא מתוחכם, גנרי (ויסלחו לי כל מעריצי בריטני, ריהאנה, ג'יי לו וכו'). מצד שני, אין להתכחש לעובדה שהבשמים שיוצאים תחת שמם של מפורסמים מהווים נתח שוק נכבד וחלקם אף מצליחים ביותר.

את קייטי פרי אני אוהבת באופן אישי. תמיד משדרת פאן, חגיגה ללא עכבות, צבעוניות וסקסיות, וגם השירים שלה קליטים. לא מתביישת להודות שקייטי עושה לי את זה.
לכן כשנחת אצלי הבושם החדש של מיס פרי, ניגשתי אליו ברגשות מעורבים. האם מצפה לי אכזבה או הפתעה?

כדאי קודם כל לבחון את הקנקן. הבקבוק עצמו יפהפה. העיצוב הוא המשך ישיר לעיצוב הבושם הקודם בסדרה, בבקבוק האדום (Killer Queen), ומאופיין בבקבוק זכוכית בחיתוכים המזכירים קונוס של יהלום. הצבע של הבקבוק הוא ספיר כחול מלכותי, והפקק בגוון Gumetal מתכתי, כאשר השם של קייטי חרוט בו.
הבקבוק, כמובן, חייב להיות מונח ואינו יכול לעמוד בכוחות עצמו, אבל האחיזה בו נוחה מאוד.
הבושם הוא שיתוף פעולה נוסף של קייטי עם בית היופי COTY, ואני יכולה לומר לכן שהוא ממש הפתיע אותי לטובה.

הניחוח: ניחוח מתקתק ומשכר של פירות ופרחים, כאשר ניחוח הרימון מאוד דומיננטי כאן. בושם לא פשטני אלא אלגנטי ומגרה. אוהבות לוליטה למפיקה יתלהבו, וגם אני, מודה, נשביתי בקסמו. מבט חטוף על פירמידת הניחוחות הבהירה לי בדיוק למה - רימון, פריחת פתוז, פרhזיה - כולם ריחות שאני מאוד מתחברת אליהם..אם אתן אוהבות אותם מתקתקים עם אמירה - תנו לו צ'אנס.

תוים עליונים: פרזיה ורודה, רימון
תוי אמצע: אלמוג, פרחי תפוז, עלי כותרת של יסמין
תוי בסיס: בלאקת'ורן, מושק, סחלב וניל

מחיר השקה: 199 ש"ח ל-100 מ"ל א.ד.פ (אם תשאלו אותי - סופר משתלם). להשיג בסופר פארם וניו פארם.


katy perry royal revolution blue perfume edp 100ml review scent smell סושם כחול קייטי פרי בושם בלוג איפור וטיפוח Glossberry  גלוסברי

katy perry royal revolution blue perfume edp 100ml review scent smell סושם כחול קייטי פרי בושם בלוג איפור וטיפוח Glossberry  גלוסברי

katy perry royal revolution blue perfume edp 100ml review scent smell סושם כחול קייטי פרי בושם בלוג איפור וטיפוח Glossberry  גלוסברי

katy perry royal revolution blue perfume edp 100ml review scent smell סושם כחול קייטי פרי בושם בלוג איפור וטיפוח Glossberry  גלוסברי





Givenchy - Ange ou Demon




הבשמים של ג'יבנשי ואני זה סיפור אהבה רב שנים. לא את כל הבשמים שלהם אני אוהבת, אבל את אלו שכן - אני נשארת נאמנה להם וקונה אותם שוב ושוב.

זהו הבקבוק השלישי שלי של Ange ou Demon (מלאך או שטן) של Givenchy. זה בטח אומר משהו.

הבושם הזה, כפי שמרמז שמו, בנוי על ניגודיות, מלאך מצד אחד, שטן מצד שני, ישות מתעתעת ולא ברורה. גם הבקבוק של הבושם מתחיל בטוהר שקוף והופך לשחור ואטום בקצהו העליון. או שמא הפוך?
הניחוח, גם הוא ורסטילי ודואלי - מצד אחד מתקתקות עדינה, מצד שני מסתורין מתובל וכבד. בושם שאין להתעלם ממנו, הוא גדוש בניואנסים, תמים ומפתה בו זמנית.

לא יתאים לכל אחת, לטעמי, מצריך בטחון מסויים - כיוון שהוא דומיננטי ונוכח מאוד, אבל מקורי, חושני ונפלא.

מכיוון שאני כל כך אוהבת את הבושם קניתי אותו בפעם האחרונה במארז עם קרם גוף וג'ל רחצה תואמים.
גם בגרסת ה-Secret הפרשית והכה שונה הוא היה נפלא, וגם את הבקבוק ההוא סיימתי.

תוים עליונים: תפוז מנדרין,  זעפרן, קורנית
תוי אמצע: סחלב, ילנג-ילנג, חבלצת
תוי בסיס: רוזווד ברזילאי, אזוב אלון, וניל, פולי טונקה

מחיר: לפי האתרים, סביב ה-300 ש"ח ל-א.ד.פ 100 מ"ל



givenchy ange ou demon perfume edp review scent smell ג'יבנשי אנג' או דמון בושם glossberry בלוג איפור וטיפוח גלוסברי


givenchy ange ou demon perfume edp review scent smell ג'יבנשי אנג' או דמון בושם glossberry בלוג איפור וטיפוח גלוסברי

givenchy ange ou demon perfume edp review scent smell ג'יבנשי אנג' או דמון בושם glossberry בלוג איפור וטיפוח גלוסברי





Givenchy - Hot Couture


נאמנות, אמרתי? הבושם הזה מלווה אותי עוד מימי הצבא.
הוט קוטור של ג'יבנשי הוא ניחוח על זמני מבחינתי. אני מאוהבת במתיקות הכבדה והסוחפת שלו, ולא יכולה לשבוע ממנה.

הניחוח: כנראה שמה שקנה אותי בפירמידת התוים הוא הפטל (מפתיע מישהו?), למרות שהבושם הזה כל כך מורכב וכל כך נפלא שכנראה סך המרכיבים הם אלו שנותנים לי את החוויה הממכרת הזו. הניחוח הזה מאוד חושני, מאוד מתאים לערב למרות שאני נהנית ללבוש אותו גם לעבודה. ניחוח עוצמתי ונשי, מתוק וקשוח בו זמנית.
הבקבוק, אולי אין בו בשורה, וזה בסדר. לפעמים פשוט וקלאסי זה גם טוב. קימורים אלגנטיים ועל זמניים, בדיוק כמו אופנת העילית שאליה רומז שם הבושם.

תוים עליונים: תפוז, פטל, ברגמוט
תוי אמצע: מגנוליה, עשב אינדיאני, פלפל
תוי בסיס: אלגום, ענבר, מושק

מחיר: לפי האתרים, סביב ה-300 ש"ח ל-א.ד.פ 100 מ"ל

Givenchy hot couture בושם ג'יבנשי הוט קוטור

Givenchy hot couture בושם ג'יבנשי הוט קוטור





Yves Saint Laurent - Belle D'Opium 

 

בושם חושני ואהוב נוסף הוא Belle D'Opium הנצחי של YSL.

הניחוח :ניחוח אוריינטלי, עוצמתי, מלא נוכחות.  בושם מאוד אצילי מצד אחד, אבל מאוד מסתורי. יש בו תוים חזקים של פרחים אבל גם תבלינים וקטורת, והוא בושם מושלם לשעות הערב.

הבקבוק מזכוכית כחולה אטומה, מעוצב בהשראת האינרו - קופסא אלגנטית אותה נשאו הלוחמים מהמזרח הרחוק, בצבע התשוקה הכחול. בקבוק מרהיב ביופיו, עם הגרדיאנט שחושף את לב הבושם במלוא הדרו.

תוים עליונים: מנדרינה תפוז, יסמין, גרדניה, שושן קזבלנקה
תוי אמצע: קטורת, אפרסק, פלפל, טבק
תוי בסיס: אלגום, פצ'ולי, ענבר

מחיר: לפי האתרים, סביב ה-300 ש"ח ל-א.ד.פ 100 מ"ל




ysl belle d'opium perfume edp review scent smell בושם בל ד'אופיום איב סאן לורן

ysl belle d'opium perfume edp review scent smell בושם בל ד'אופיום איב סאן לורן


ysl belle d'opium perfume edp review scent smell בושם בל ד'אופיום איב סאן לורן





Guerlain - L'Homme Ideal




אי אפשר לסיים בלי ממתק לגברים שבחיינו.
עבר זמן רב מדי מאז השיקו בגרלן בושם גברים חדש, אבל בתזמון מושלם לעונת החגים הקרובה נחת בארץ הבושם החדש לגבר - L'Homme Ideal.

הקונספט סביב הבושם - הנשים מחפשות את הגבר האידיאלי, והאידיאלי הוא גם הסובייקטיבי עבור כל אחת מאיתנו. גברי, רזה, שרירי, אמן, רגיש, קשוח - מי הגבר האידיאלי שלך? האם יש בכלל דבר כזה גבר אידיאלי?
ובכן, על פי גרלן - אין (תרשו לי לחלוק עליכם גרלן :) ) אבל בושם אידיאלי - יש ויש!

אז גבר אידיאלי זו פיקציה, ובושם אידיאלי זו המציאות, ובגרלן החליטו שהגבר האידיאלי שלהם מתבשם בצורה די פורצת דרך ומפתיעה.

הניחוח של הבושם הזה שובר, לדעתי, את הקו שבו הלכו הבשמים הקודמים לגבר של המותג. מפתיע, עכשוי, עם טוויסט.
בושם מתוחכם בניחוח לא קלאסי, לא עוד ספורט אלגנט - אלא משהו עמוק ושונה.  באופן שלגמרי לא ציפיתי לו, הבושם הזה עמוס בניחוחות שנחשבים נשיים - שקד, פריחת תפוז לדוגמא - אבל איכשהו כל התמהיל, כשהוא יושב על גבר, פשוט מתחבר לכדי בושם מיוחד וחדשני.

אני לחלוטין רואה גם נשים משתמשות בבושם הזה, בשל היותו בעל תוים כה מגוונים, כבסיס מתחת לבשמים נשיים או בפני עצמו. מי שאוהבת בשמים עציים ומלאי ארומה, כנראה תרצה לחמוס את הבושם הזה לעצמה.

הבקבוק הוא בקבוק כבד ומעוצב בצורה נפלאה, מרובע ואלגנטי אך עכשווי, כאשר בפנים מסתתרת גם גרפיקה בהשראת קודי ה-QR לסריקה. שיק.

תוים עליונים: הדרים, רוזמרין, פריחת תפוז
תוי אמצע: ליקר שקדים, פולי טונקה, וניל
תוי בסיס: עור, טיבר, ארז


מחיר השקה: 399 ש"ל לא.ד.ט 100 מ"ל



guerlain paris l'homme ideal perfume review scent בושם ל'הום אידיאל גרלן לגבר ריח glossberry בלוג איפור וטיפוח

guerlain paris l'homme ideal perfume review scent בושם ל'הום אידיאל גרלן לגבר ריח glossberry בלוג איפור וטיפוח

guerlain paris l'homme ideal perfume review scent בושם ל'הום אידיאל גרלן לגבר ריח glossberry בלוג איפור וטיפוח

guerlain paris l'homme ideal perfume review scent בושם ל'הום אידיאל גרלן לגבר ריח glossberry בלוג איפור וטיפוח


ומה איתכן? מה הניחוחות האהובים עליכן? אשמח לשמוע!


* גילוי נאות: בשמי CK אופוריה גולד, קייטי פרי, גרלן לגבר התקבלו לסקירה

11 comments

  1. את יודעת שמעולם לא הרחתי את cloe? חחח איזה חור בהשכלה! פוסט נהדר כהרגלך! ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה בובה! הקלואה מאוד קסום בעיניי

      Delete
  2. כל כך מתאים לך להימשך לבשמים העשירים, הנשיים והמסתוריים! מעניין ועם ערך מוסף, אסתטיקה ועושר כרגיל!

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה רבה מתוקתי! כיף שאת נהנית!

      Delete
  3. וואו! איזו עבודת חקר...
    בלונדון ניסיתי לשכנע את עצמי לקנות בושם חדש כי אני תקועה עם ההיפנוטיק פויזן שלי מהתיכון, אבל לא מצאתי שום דבר שאפילו מתקרב להשתוות אליו! ריחרחתי את כל המארק ג'ייקובס וכל הקלואה.. אבל לא יודעת, לא עפתי. מכל הניחוחות פה דווקא קייטי פרי נראה לי הכי מעניין!

    ReplyDelete
    Replies
    1. הוא בהחלט הפתיע! אבל המדפים פה בפארמים מתפקעים, בלתי אפשרי אפילו להריח את כל ההיצע, וגם בחו"ל אני בדרך כלל לא מבזבזת זמן על רחרוחים.. בטוחה שעוד תמצאי את היורש

      Delete
  4. וואו איזה פוסט מפורט ומרתק!!! ממש נהנתי לקרוא :)
    סיקרנת אותי לגבי הרבה בשמים - אבל בגדול אני יודעת שיש לי חולשה לבשמים של ג'ינבשי למרות שעוד לא רכשתי לי אחד...
    נראה לי שבפעם הבאה שאעשה סיבוב בסופר פארם אנסה כמה מהמומלצים שלך P:

    ReplyDelete
    Replies
    1. אוו! איזה כיף לדרדר לג'יבנשי :) אשמח לשמוע אם אכן התחברת!

      Delete
  5. קודם כל המידע בהתחלה היה ממש מעניין!
    והתיאורים שלך עשו לי חשק יותר מידי, החדש של קטי פרי נשמע בדיוק בטעם שלי!
    פוסט נהדר:)

    ReplyDelete
  6. סקירות נהדרות! :)
    שנה טובה יפתי ♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. שנה טובה גם לך מתוקה!

      Delete

מחכה לשמוע מה חשבת!
אני מאוד אוהבת ומוקירה את התגובות שלכם וקוראת את כולן!