מאחורי הקלעים של שבוע האופנה גינדי 2015 // Behind The Scenes of TLV Fashion Week 2015 with MAC



שבוע האופנה.
קסם שמתרחש בבירות האופנה הגדולות בעולם - פריז, ניו יורק, לונדון, מילאנו.
בשנים האחרונות גם אנחנו, ישראל הקטנה והפרובינציאלית, מקיימים שבוע אופנה מקומי, בו מיטב המעצבים מציגים קולקציות פרי דמיונם, באווירה שיקית ונוטפת סטייל.

אם אתן כמוני, גם אתן ביליתן שעות בצפיה ב-FTV המיתולוגי, הערוץ ששידר תצוגות אופנה 24/7, ואז הפך לשומר מסך במספרות ופיצוציות.
כמה שנהניתי לראות אופנה, הקטעים שהכי ציפיתי להם היו אלו שלקחו אותי אל מאחורי הקלעים של התצוגה - האיפור, השיער, האקשן והעבודה האינטסיבית של המאפרים ומעצבי השיער. במה הם משתמשים? באילו טכניקות איפור? ישבתי מוקסמת כשאני צופה במאפרים המיומנים מכינים את הדוגמניות לתצוגות.

אני אוהבת איפור וטיפוח, אני גם אוהבת אופנה (בעברי גם עיצבתי ואפילו תפרתי פה ושם), אבל ככל שהתבגרתי האהבה שלי לאיפור גדלה על חשבון האהבה לאופנה, וגם הסטייל האישי שלי, צריך להודות, לא מפיל לסתות.

כאשר הזדמן לי להגיע אל מאחורי הקלעים של שבוע האופנה גינדי  2015 , שנערך כמובן בתל אביב, לא יכולתי לסרב. להיות זבוב על הקיר מאחורי התצוגות, לצפות מקרוב באקשן, לראות את את התצוגה רוקמת עור וגידים - לא אשקר לכן, זה משהו שתמיד רציתי לחוות.

השנה נותנת החסות לאירוע היא MAC, חברה שבאופן אישי אהובה עליי מאוד וכך גם צוות המאפרים מעורר ההשראה, מה שהעצים את ההתרגשות מהביקור עוד יותר.

חמושה במצלמה נחתתי במתחם, מוכנה לתעד את כל ההתרחשויות מאחורי הקלעים. אז אם אתן רוצות לחבור לאמני האיפור של מאק ישראל  יחד איתי - בואו נתחיל!






שבוע האופנה נערך השנה ב-TLV Fashion Mall, מתחם ענק שעתיד לאכלס מיטב ממותגי האופנה. הקניון  עדיין בהקמה, אבל ממה שהספקתי להציץ בדרכי בין המתחמים השונים - בהחלט יש למה לצפות.

זו הפעם הראשונה שחברת האיפור MAC נותנת חסות לכל שבוע האופנה, ולמעשה צוות המאפרים מאפר את הדוגמניות לכל 21 התצוגות שהתקיימו.
המאפר הראשי של שבוע האופנה, מיקי בוגנים, יחד עם סניור ארטיסט נטק סקלי, יצרו את המראות שכיכבו על מסלולי התצוגות, וצוות המאפרים המקצועי והמיומן של מאק יצרו אותם במהלך ארבעת ימי התצוגות.


כשנכנסתי לראשונה למתחם הבאק-סטייג', קצת נעתקה נשמתי. שולחנות שולחנות עמוסים להתפקע במיטב האיפור של MAC, מסודרים להפליא יחסית לכאוס שציפיתי למצוא (לשם השוואה, שולחן האיפור הפרטי שלי מבולגן דרך קבע, זו היתה קריאת השכמה נחוצה).
כל אמן איפור והשולחן שלו - עליו מונחים כל פריטי האיפור של מאק בערך - מייקאפ, פודרה, קונסילרים, עפרונות, שפתונים, מסקרות, אינסוף מברשות.. ללא ספק, מעולם לא ראיתי כמות כזו של איפור במקום אחד.
כשהסתובבתי בין העמדות אהבתי לראות איך כל אמן איפור מסדר לעצמו את העמדה ודואג לסימון המוצרים, על מנת שיהיו זמינים עבורו מיד כשיצטרך.








 פלטות! - אני חושבת שזו הפעם הראשונה שראיתי פאן של פלטת נייקד או סמאשבוקס.




ביקרתי בשבוע האופנה ביומו האחרון, בבוקר.
כמה דקות אחרי הגעתי יצאו הדוגמניות מהתצוגה הקודמת - תצוגה של רימה רומנו (שגם זכיתי לראות, על כך בהמשך), והדוגמניות החלו מיד במלאכת הסרת האיפור לקראת הלוק לתצוגה הבאה.





 המאפר הראשי של שבוע האופנה - מיקי בוגנים (שאגב התגלה כאיש כריזמטי ומצחיק במציאות) אחראי ליצירת המראות ותדרוך צוות המאפרים. לפני תחילת העבודה כולם מתקבצים סביבו בעודו הוא מראה את הלוק על הדוגמנית.

התצוגה הבאה, של שני צימרמן, אופיינה בסקין מושלם, הצללות טבעיות ושפתיים ועיניים עירומות יחסית. רוב הדגש ניתן למראה עור רענן ונקי וזה היה הקו המנחה.





מיד לאחר ההדגמה תפסו הדוגמניות את עמדות האיפור והופקדו בידיים המיומנות של צוות המאפרים של MAC.



  


וממש כמו שראיתי ב-FTV, הדוגמניות עסוקות בטלפונים, בשמיעת מוזיקה, באכילת יוגורט או בננה ובהתרגעות כללית. אותן הדוגמניות משתתפות בתצוגות השונות ועוברות כמו סרט נע בין איפור, שיער, הלבשה וסטיילינג וצעידה על המסלול חזרה לבאק סטייג' להכנות לתצוגות הבאות.






 ללא ספק, אחד מהיילייטס של היום הוא ההזדמנות לנהל שיחה צפופה עם נטע סקלי, המאפרת הראשית של מאק ישראל ואישה שראתה שבוע אופנה אחד או שניים בחייה.
בתור מאפרת קבועה בשבועות האופנה בעולם, כמו גם מכתיבת טרנדים ואמנית איפור מוערכת, יש לה נסיון והבנה רבים ומאוד שמחתי על האפשרות לקשקש איתה מעט על שבוע האופנה ועולם האיפור בכלל.




על שבוע האופנה היא מספרת שאת המראות גיבשו בשיתוף עם המעצבים השונים, כאשר האיפור מותאם באופן טבעי לאופי התצוגה והקו שאותו רוצה המעצב להוביל.
חלק מהמעצבים רצו ללכת על קו מינימליסטי ופשוט, בעוד אחרים עשו שימוש באלמנטים בולטים - כמו למשל העיניים הדרמטיות בתצוגה שקדמה לזו שהייתי נוכחת בהכנות אליה.

הייתי חייבת לשאול את נטע על המוצרים שכל בחורה שנכנסת ל-MAC חייבת, ולהלן המלצותיה:

1. קונסילר - נטע אוהבת במיוחד את הקונסילר המינרלי - מסדרת Mineralize (שגם אני ממש אוהבת!)
2. מסקרה שחורה - מוצר שחיינו אכן חיים בלעדיו, ובמיוחד היא אוהבת את המסקרה Haute and Naughty
3. מייקאפ - בהתאם לסוג העור והעמידות הרצויה
4.  עפרון שחור איכותי - לתיחום העיניים ויצירת מראות רכים או מעושנים, האהוב עליה במיוחד הוא Graphblack מסדרת Technakohl (עבורי זה היה העפרון השחור הראשון שרכשתי ממאק, נוסטלגיה).

בנוסף להיותה מאפרת דגולה, נטע היא אישה מקסימה עם אנרגיות טובות ומדבקות, והיא גם נעה ללא הפסקה בין עמדות האיפור השונות ומייעצת לצוות המאפרים.


אחת המאפרות המוכשרות של מאק, נופר, מרוכזת:


מתן מרחב:

אדם:

 

גם דוגמניות מעגלות ריסים!

 
 המראות הכמעט סופיים:


 
לפני המשך ההתארגנות, שיער וסטיילינג, מיקי נותן את האוקיי הסופי על הלוק:

 
משם הבנות ממשיכות לעמדות השיער:



וכך נראה המראה הסופי והמגובש על המסלול - שני צימרמן (צילום - אבי ולדמן):



 קסום, לא? שעה וקצת של הכנה אינטנסיבית מתנקזת לכדי התצוגה עצמה, אז כל הקונספט מתעורר לחיים - הבגד, השיער והאיפור, עם האקססוריז שנבחרו במיוחד.


אם אתן זוכרות, סיפרתי שהיום שלי נפתח בתצוגה של רימה רומנו, מעצבת צעירה ומבטיחה .האמת היא שבכלל לא תכננתי להיות נוכחת גם בתצוגות עצמן, אבל עם הגעתי התיישבתי בחלל התצוגה, ופתאום סף ההתרגשות גבוה, כולם מצפים לאות שיפתח את התצוגה.
התצוגה הראשונה שלי - והאנרגיות מחשמלות. מיד הוצאתי את המצלמה, רק כדי להבין שלצלם תצוגה לא פשוט כמו שהייתי רוצה..






האיפור לתצוגה הזו היה דרמטי מאוד, וכלל עיניים בעלות תיחום כבד מאוד ו"מושלם בחוסר המושלמות שלו" לדברי נטע סקלי. הצללית השחורה קיבלה חותמת של סיומת גלוסית, שנראיתה בבירור על המסלול - אכן, לוק דרמטי וקודר.

(לוק MAC לרימה רומנו - צילום עידו איז'ק)

הלוק הסופי - תצוגת RimmaRomano (צילום - אבי ולדמן):



הפינאלה של התצוגה - דוגמניות עם תינוקות! כולל התינוק הפרטי של רימה :) נמסתי.



 ואם תהיתן איך נראה מתחם הבאק סטייג' רגע אחרי שמלאכת האיפור הסתיימה, הדוגמניות מוכנות ושוחררו לסטיילינג -
זוהי מנוחת הלוחמים:


אני יכולה לסכם שעבורי זו היתה חוויה פנומנלית, המון אנדרלין, המון קסם!
אנשי המקצוע כולם היו מיומנים והכל תקתק ללא תקלות. בניגוד לסטיגמה הרווחת, לא היו עצבים מאחורי הקלעים, כולם היו מקסימים ונעימים,גם אחד לשני, גם לדוגמניות והאנרגיות היו מצויינות.

בהחלט חוויה מרתקת!

 
 אל תשכחו לעקוב אחרי הבלוג בפייסבוק ובאינסטגרם!



10 comments

  1. איזה כיף! נשמע כמו חויה מטורפת, במיוחד לאוהבות איפור כמונו :) ולא היה לי מושג שאפילו תפרת פעם! למה הפסקת?

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה רבה ממוש! האמת היא שפשוט אין זמן! כשהייתי סטודנטית עוד הצלחתי קצת לעצב ולתפור.. היום? אין לי זמן בכלל :(

      Delete
  2. פוסט עוצר נשימה! התמונות שלך תמיד סיפרו סיפורים קסומים, וזה אחד המרתקים שבהם. אני לא יודעת ממה נהניתי יותר - מהגילוי ששולחן האיפור הפרטי שלך מבולגן יותר מזה של תצוגת אופנה (למה אני לא מופתעת...) או מהרגעים הקטנים שתמיד ידעת לתפוס במצלמה, כמו הרגעים האינטימיים בהם הדוגמניות שבות מן המסלול ומתכנסות לתוך עצמן. נפלאה

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה רבה רבה על המילים החמות כתמיד :D

      Delete
  3. וואו,
    אחד הפוסטים שהכי נהניתי לקרוא (מוזר, נכון?) כל כך מעניין לקרוא את זה מנק' המבט של מישהי שהציצה לתוך מה שהולך שם.
    התמונות מעולות ותופסות מעולה את הרגעים שתיארת, כיף לראות מפרצופים מוכרים :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. אני ממש שמחה שיכולתי להעביר את החוויה! היה בהחלט קסום!

      Delete
  4. these pics are amazing..thanks for sharing..
    kisses

    ReplyDelete
  5. מה הקטע של השקית עם הדוריטוס?

    ReplyDelete
    Replies
    1. הממ, המעצבת נתנה לכל הדוגמניות שקית עם חטיפים ושתייה. חלק מהקונספט כנראה :)

      Delete

מחכה לשמוע מה חשבת!
אני מאוד אוהבת ומוקירה את התגובות שלכם וקוראת את כולן!